Ungdom 15-18





14
Sitatet er hentet fra Christine Josephine Andreassens fortelling om sin oppvekst i et kristent miljø hun senere skulle ta sterk avstand fra. Gjennom møtet med KFUK-KFUM, og en annerledes måte å uttrykke og oppleve tro på, kommer hun til en ny konklusjon: "Jeg skal skape trygge rom for mennesker til å vokse. Jeg skal vise kjærlighet og omsorg." Dette er historien om en jente som mot alle odds studerer til å bli prest...

«Jeg er en Guds soldat, drep meg om du vil.»


Det siste året har vi sett nyutgivelser og oppdateringer av flere ulike konfirmantopplegg. U.no har utfordret forfattere og bidragsytere i noen av dem til å fortelle kort om sitt eget opplegg. Neste opplegg ut er Sjømannskirkens "Nettkonfirmant" - et interaktivt konfirmantopplegg. Sjømannsprest Line Kvalvaag forteller:

Konfirmantopplegg: «Nettkonfirmant»



Det siste året har vi sett nyutgivelser og oppdateringer av flere ulike konfirmantopplegg. U.no har utfordret forfattere og bidragsytere i noen av dem til å fortelle kort om sitt eget opplegg. Den andre artikkelen i serien er skrevet av Brage Molteberg Midtsund som skriver om boka “Delta konfirmant”.

Konfirmasjonsopplegg: «Delta konfirmant»


Hva er en sunn kultur i et engasjert kristent ungdomsmiljø? Hvordan tenker vi om sterke ledere og videreføring? Hva har VGTV med påskeevangeliet å gjøre? Alt henger sammen når Knut Tveitereid gir oss et aktuelt innblikk i sitt avhandlingsarbeid.

Disippelskap i lys av VGTV og påskeevangeliet



Det siste året har vi sett nyutgivelser og oppdateringer av flere ulike konfirmasjonsopplegg. U.no har utfordret forfattere og bidragsytere i noen av dem til å fortelle kort om sitt eget opplegg. Først ut er Jan Christian Kielland som skriver om boka "Nøkler til livet", gitt ut i høst av KFUK-KFUM.

Konfirmasjonsopplegg: «Nøkler til livet»


Endelig er vi tilbake på nett! Etter to måneder med tekniske problemer er vi klare for å kjøre i gang med nytt tema. Hvordan møter vi ungdom? Hvilke tilbud har vi i kirker og organisasjoner i årene etter konfirmanttiden? Hvorfor trekker ungdom til kristne ungdomsarbeid? Og hvorfor forsvinner de? Vårens tema er: ”Ungdom 15-18”.

Tema: Ungdom 15-18